fredag 1 januari 2010

God fortsättning på 2010!

Slut på 2009 som verkligen inte varit det bästa året i mitt liv. Det kan bara bli bättre! Nu ser jag fram emot ett år där jag ska åka både till Dublin, Santiago och Istanbul! Och ett år då jag lovat att vara snällare mot mig själv. Jag skrev i höstas om alla bollar som jag inte tyckte att jag lyckades jonglera.... nu har jag bestämt vilka bollar jag ska sluta jonglera med för att må bättre, orka bättre och helt enkelt bli en gladare person. Jag tror både barnen och maken uppskattar det ;-) Undrar om man inte blir friskare också? Annars har jag inga nyårslöften, har samma mål som förut att träna 2 ggr/veckan. Vissa veckor når jag det målet med råge, andra inte alls. Fast efter att ha haft stegräknare nästan hela december har jag insett att jag rör på mig väldigt mycket, utan att träna. Fast att gå ger inga muskler, som jag behöver. Jag gick på ett medelpass på Friskis igår, det var jobbigt och efteråt fick jag huvudvärk trots ordentligt vatten-intag. Men idag förstår jag var huvudvärken kom ifrån, jag har värsta träningsvärken i nack-musklerna! Vi bestämde igår vid middagen med J och H att vi ska springa Midnattsloppet allihop så klart, och så ska H och jag springa Lidingö tjejlopp. Och killarna ska åka Kort-Vasan. Bra att ha mål att träna mot!

Inga kommentarer: