söndag 11 april 2010

Mycket stickat och inget bloggat

Jag stickar vidare på min Springtime bandit, det har gått fort och lätt. Men jag tyckte att den såg så liten ut så jag gjorde ett par extra rapporter och tänkte att det där med garnet som nog inte räcker, det ordnar sig väl. Men det verkar inte vara någon i Sverige som säljer Abuelita garner, Pickles i Norge verkar vara närmast. Jag köpte garnet på mässan, från Ullomeras rea-korg, men den hemsidan är under uppbyggnad och mailadressen funkar inte. Så igår bestämde jag mig för att riva upp de extra rapporterna, sjalen blir stor nog ändå. Så här mycket blev det upprivet, ner till det vita snöret (bilden la sig på sidan så det är längst ner på bilden då).

Vi har varit ute hela eftermiddagen idag! Fika på gården med goda vänner, det är vår det! Barnen har lekt och lekt och lekt och plockat av sig mer och mer kläder. Nu kan man väl tvätta vinterkläderna och hänga undan va?

Inga kommentarer: