måndag 14 juni 2010

Koftan in action

Här ligger grannens fina N och trivs i sin kofta ;-) Den används flitigt i alla fall! Jag trodde den skulle bli alldeles för stor, det var storlek 3-6 månader men N är en stadig tjej!

Jag har hunnit riva upp en nästan färdig babysocka här sista veckan. Det var dumt av mig att ge mig på en så pillig sak, jag är ju inte särskilt förtjust att sticka stora sockar. Fast nu har jag precis gjort klart den första i ett par till mig och börjar ana tjusningen i att sticka sockar... återkommer när makan också är färdig! Har senaste dagarna umgåtts med tanken att ta fram den rosa koftan också, det är ju en sommarkofta i bomull. Kanske gör jag det.

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

I Skellefteå finns två garnaffärer. En bredvid busstation som har mattor (tror jag det är) och garn sen finns en om man går från centrum och ut mot Balderskolan en affär som heter Saras garn och vävnader, där finns mycke och det var där jag hadlade idag.

Mia stickar sa...

Glömde ju säga så söt hon är den lilla i koftan!