måndag 12 juli 2010

Semesterstickning

Jag maskade på tea leaves cardigan (Ravelry-länk) dagen innan vi åkte på semester, och tog sedan med mig några nystan. Men det räckte ju inte alls, jag hade stickat upp allt garn efter halva semestern! Note to self: ta med mycket garn på resa!
Fast å andra sidan gav det mig ju en anledning att besöka närmaste garn-affär som visade sig vara Uldgården. Trevliga Irene hjälpte mig och jag tror att vi förstod varandra ganska bra trots att jag har riktigt svårt med förståelsen av danska. Jag kom därifrån med ett spindelvävstunt garn som Irene spunnit själv, och började på en Ishbel som ska bli en present så småningom.
Vi körde ganska många mil och det funkar bra att sticka i bilen. Men på vägen hem gick det bara inte, det var för varmt. Jag kan väl säga att våra planer på att byta till en bil med AC intensifierades under den här resan, där rekordet var när termometern visade +36 ute....

Inga kommentarer: