söndag 15 augusti 2010

Sista skälvande timmarna av semester


Min "bonus-vecka" är till ända och imorgon börjar allvaret igen. Barnen ska till skola (fritids) och dagis, maken och jag till jobbet. Jag bävar. Vanligtvis brukar jag inte ta ut sorger i förskott men det var så jobbiga mornar i våras att jag har svårt att tro att det bara ska flyta på nu.... Att jag själv inte längtar till jobbet gör inte saken bättre. Jag har försökt fundera i sommar vad jag egentligen vill göra med mitt liv. Men jag vet verkligen inte! Bara byta arbetsplats eller byta område eller byta yrke...? Det sista känns inte aktuellt, är inte sugen på att plugga heltid heller. Nåväl, jag får fundera vidare. Men man vet aldrig, plötsligt dyker det upp något som känns hel-rätt!
Mitt extrajobb har jag dragit ner på, istället för 3 grupper mellan 8.30-10 kommer jag att ha 1 grupp klockan 9. Där kommer lillebror att gå. Storasyster kommer att pausa simningen i höst och prova på simhopp istället. Där tänker jag inte vara tränare ;-)
Förhoppningsvis räcker min energi till i höst så att jag blir en go och glad mamma och fru. Och förhoppningsvis återkommer min träningsmotivation, jag saknar den.

Inga kommentarer: