lördag 18 september 2010

Stickpåse

Igår kom min stickpåse från bytet, eller rättare sagt påsarna! Och lite pärlor och band! Tack snälla Madeleine Rösliden, jag har tyvärr varken mailadress eller blogg till dig så jag hoppas att du läser det här! Min kamera är i Tyskland nu några veckor så det kommer att dröja innan det blir ett foto.

Med påsen som jag skulle ha skickat den 15/9 går det däremot inte så bra. "Ta sig vatten över huvudet" är ett ordspråk som hela tiden far genom mitt huvud när jag sitter vid symaskinen och sprättar upp. Nu är den nästan klar, och så sned och ful att jag inte vill skicka den. Bestämde mig för att köpa nytt tyg och börja om. Så stackaren som ska få av mig får vänta ytterligare några dagar.... tyvärr kan jag inte klämma till med ett annat ordspråk "den som väntar på något gott..." för det kommer inte att vara sant.

Annars så rinner dagarna iväg, hinner knappt sticka och inte alls blogga. Förra helgen var jag i Istanbul, konferens med jobbet! Bilder kommer snart.

Inga kommentarer: