söndag 31 oktober 2010

Halloween


Jag är egentligen inte alls särskilt förtjust i Halloween, kommersiellt och märkligt att "fira" döden så här, barnen förstår ju inte ens meningen med det hela. Mer än att man kan gå "bus eller godis" och få godis. Men idag var de bjudna på en Halloween-fest och var så här fina! Lägg särskilt märke till spindeln på Ns hand...
Jag har fått lite stick-lust tillbaka och börjat sticka på storasysters kofta, det går snabbt och är roligt! Fast just idag har det inte blivit mycket stickat mellan simskola, äppelkakebakning, rörmokeri (stopp i rören i tvättmaskinen med översvämning som följd), städning, Halloween-fest. Men just precis nu är det väldigt lugnt här hemma, alla sitter i lugn och ro med sitt, så jag ska sätta mig med mitt!

1 kommentar:

Moan sa...

Her er også Halloween-feiring!
Barna er ute nå :-)
Trevligt at du vil være med på min utloddning!
"Trevlig" Halloween :-//