onsdag 7 mars 2012

Kurs för nybörjare

Igår var jag på Litet Nystan och gick en kurs; Virkning för nybörjare. Jag fick visserligen en privatlektion av Myzan i höstas men jag kom liksom aldrig igång med virkandet då. Det gick lite trögt i början igår, axlarna satt uppe vid öronen och tungan hjälpte till, men på slutet flöt det faktiskt på. Mormorsrutan bara svischade jag ihop sista 20 minuterna! Roligt, nu ska det bli amigurumis och annat fint! Jag hoppas att jag inom en inte alltför avlägsen framtid ska titta på mina alster från igår och vara något mindre stolt än idag :-)

4 kommentarer:

myzpyz sa...

yey!!!
hejja dej :)
snart dax att garnmyza?!
kraMyz

Mia stickar sa...

JAg går ju kurs i tvåändsstickning och vilken tur man har tungan att ta till när det är svårt! Du har ju kommit riktigt långt nu!

MammaPuhStickar sa...

Kul! Hoppas det kommer fina resultat på bloggen snart

Monica sa...

Snart kommer ett par alster på bloggen, måste bara köpa lite fyllning!