tisdag 1 maj 2012

Sköna Maj välkommen!

Vi har tillbringat denna härliga första Maj-dag strosandes i Trosa. Det är så mysigt där, man vill liksom bara flytta dit! Det blåste lite kallt från vattnet men i lä i solen var det underbart! Hade varit skönt att vara ledig en dag till..... Men å andra sidan är det väldigt mycket att göra i Maj så man har inte tid att vara ledig!


Jag har städat i handarbetskorgen och ett gammalt ufo dök upp, Monkeymen sockar, som påbörjades i höstas. De strandade för att jag inte fick till hälen enligt beskrivningen. Men jag har insett att man faktiskt inte behöver sticka exakt enligt mönstret så jag gör en häl som jag är mera van vid. Jag tror att det kommer att funka ändå.

Imorgon börjar Drops rea på bl.a sockgarner, härligt! Det blir nog en liten visit till garnaffären redan imorgon, jag tror minsann jag hinner en snabbis dit....

Inga kommentarer: