söndag 23 september 2012

Höst

Jag älskar den del av hösten som är just nu! Och jag tror att jag har bloggat om det förut.... Men det är ju så vackert! Och så skön luft! Jag tror jag att jag möjligen kan ha nämnt hur fint det är i vårt närområde också.
Sonen och jag tog en promenad ner till Vinterviken för att titta på cirkusen som huserar där i helgen. Eller, vi skulle bara titta på djuren som fanns utanför. Vi tog vägen genom skogen, förbi koloniträdgården, och passerade trädgårdscafét innan vi kom fram till lamorna, kamelerna och hästarna!

  En lisa för en stressad själ är vad det är att vara i skog och natur. Jag har alltid använt skogen som avstressningsmetod men senaste veckorna har det inte funnit plats för det ens. Men nu är jag lugn och fin igen. Vi hade en fantastisk handledning på jobbet i torsdags, där vi pratade en hel del om vad man kan göra för att kontrollera sin situation. Ett är att sätta sig ner och verkligen fundera vilka känslor man har just då, varför man känner så och vad man behöver just då. Det är ju så lätt att förbise sina egna behov.....



Inga kommentarer: