tisdag 25 december 2012

Stickade julklappar

Jag har gjort varsin halsduk i julklapp till dottern och tre av barnens kusiner. En sådan där halsduk som är en ring som snos i en åtta runt halsen. Alla tre är stickade i Drops Andes, den rosa och den mörkblå (som inte är med på bild eftersom den är i Norge) med resårstickning; 2 räta+en avig. Den svarta gjorde jag en fläta på, helt på egen hand. Den gröna är en Honey cowl, stickad i Manos del Uruguay Silk blend, dottern valde själv garnet när vi var på Syfestivalen tidigare i höst. Uuuunderbart garn!
Sonen fick en mössa, det här mönstret stickad i Marks & Kattens Eco ull. Han ville ha en mössa med "häng" därbak men det blev alldeles väldigt mycket häng så jag har lovat att sticka en ny till honom med mindre häng.
Och själv fick jag ett golvpussel i julklapp så nu kan jag blocka utan att behöva flytta soffbordet och använda mattan!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Fina julklappar! Din dotter har klok garn-smak!