fredag 3 maj 2013

Ett foto i timme 2/5

Jag har sett detta fenomen, EFIT, på flera bloggar och förstår att det är något man gör tillsammans med andra. Men jag gör en egen, bara för mig. Jag gjorde samma en gång när jag var föräldraledig och det var faktiskt rätt kul. Fånga vardagen!
 07.15. Jag har varit vaken i 45 minuter och ger upp försöken att somna om. Hänger ut sängkläderna på vädring, troligen sista gången för säsongen. Vi allergiker ska ju inte vädra sängkläderna utomhus.

08.15. Barnen har vaknat och jag gör smoothies till frukost till dem.

09.15. Jag lägger upp urväxta kläder på Tradera. Förut var jag ganska aktiv med det men tröttnade för något år sedan på köpare som lämnade dåliga omdömen för att frakten var dyr. Gör ett nytt försök. Sonen har släppt ner Ella the hamster som gömt sig bakom datorn.

10.15 blev det ingen bild, då satt jag i solen och pratade med en av tjejernas mamma.
11.15. På väg tillbaka från tunnelbanan. Den tänkte utflykten, till TioTretton med 2 av storasysters kompisar blev framflyttad då stället inte öppnar förrän 15. Vi stannar till i Aspuddsparken och klappar getter!


 12.15. Fyra barn bakar två olika kakor. Kaos.

 13.15. Avsmakning av gigantisk rulltårta och kolakakor.

 14.15. Äntligen på väg till TioTretton! Hela dagen blev en lång väntan...

 15.15. Jag hittar en trappa jag aldrig sett förut på Kulturhuset. Vacker med breeeeeda trappsteg.

 16.15. Hem till tvättstugan.Vi har egen tvättmaskin men då och då är det så skönt att få undan all smutstvätt.

 17.15. Hämtar tjejerna på Kulturhuset.

 18.15. Hinner sitta i 10 minuter och läsa posten, mellan tvätt och matlagning.

19.15. Tvättade, vek tvätt
20.15. Duschade
21.15. Nystade garn, Araucania Ruca multi. Ska bli en liten baby-klänning tänkte jag.
22.15. Stickade jag, och sedan Godnatt!

Inga kommentarer: