fredag 10 maj 2013

Sticklusten som kommer och går

Liksom blogglusten!
Det jag brukar göra när jag inte har så stor sticklust är jag titta i mitt stick-lager. Det är inte så imponerande men det ligger lite smått och gott där. Och när jag gräver runt i lådorna så kommer jag (ibland) ihåg vad jag en gång hade tänkt göra med just det garnet. Men inte har lust längre. Och så loggar jag in på Ravelry och hittar saker andra har gjort med just det garnet. Och så är man igång! Fast just ikväll gick jag igång på en tröja som Fantastick gör och fastnade sedan på Ravelry. Jag som var på Litet Nystan just idag och köpte garn till tre andra projekt! Varav jag har lagt upp till två....men inte hunnit mera. Få se om det blir något stickat i helgen, det ska säljas fika först till dotterns klass-kassa och sedan till dotterns handbollslag.

Inga kommentarer: