onsdag 12 juni 2013

Favorit-tradition

Solsken, glada barn och massor av tårtor! Årets avslutning var precis som en skolavslutning ska vara. Jag har med åren blivit allt mer lättrörd, och "Den blomstertid nu kommer" har länge gjort mig tårögd och i år även "Idas sommarvisa".... Dotterns klass framförde Cup song så det har klappats med plastmuggar i flera veckor här. De var jätteduktiga! Sonens klass sjöng en sång de skrivit själva, den handlade om att nu blir det lugnt och tyst. Han går i en ganska pratig klass så jag undrar om det kanske var deras lärare som skrivit texten ;-) 

Sedan storasyster började skolan har vi alltid hittat på något efter skolavslutningen. I år kunde maken inte vara med hela dagen, men barnen och jag fick sällskap av varsin kompis till barnen. Vi åkte och badade!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Sommarfina barn!
Jag har problem med det där lättrörda, som lärare ska man ju inte så och böla på avslutningen...fast i år släppte jag en studentklass och de vill ha mycket känslor åt alla håll det funkade ganska bra med lite tårar från mig också! :-)