söndag 7 september 2014

Vemod och pirr i magen

I fredags var sista dagen på den arbetsplats jag gått till de senaste 14 åren. Hela sista veckan var fylld av avsked och en och annan tår och många fina ord som värmer långt in i hjärtat. Jag är ändå helt säker på att jag gör rätt som byter jobb. I påskas kände jag väldigt tydligt att jag var färdig där jag var;  även om det varit tufft periodvis har jag tyckt att jag haft mer att ge och inte var klar. Men nu var jag klar, och i samma veva som jag insåg det dök annonsen med det här nya jobbet upp. Slump eller..?
Det här fina halssmycket fick jag av en kollega jag kommer att sakna mycket. Även om man ses sen blir det inte samma som att ses dagligen, och vi har slitit hårt tillsammans och svetsats ihop.

Nu ska jag vara ledig i två dagar och kurera en förkylning (6 dagar till Stockholm halvmaraton - ska det bli tredje gången gillt?) och baka bröd!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Lite avis på dig son bryter upp och börjar nytt! Det rör runt lite i grytan och är så....aktiverande, kanske?
Fint halsband, fin gåva!