fredag 3 oktober 2014

Tiden bara går!

Jag hinner inte riktigt med! Det har varit så mycket med att börja på nytt jobb och få logistiken att flyta med längre resväg och familjens aktiviteter, och allt annat som hänt under hösten.
Kvällens aktivitet är iallafall sonens födelsedagskalas. I år valde han att bjuda fem kompisar och ha pyjamasparty med tacos, glassbuffe och sedan film med snacks. Ganska soft för oss föräldrar!

Jag hann bara jobba 1,5 vecka innan jag skulle på kurs, en fördjupning av kursen jag gick för 1,5 år sedan. Även denna gång i Göteborg. Jag gillar den stan, det känns.... lugnt där. Jag träffade Handarbetskorgen en kväll, mycket prat och stickning blev det! Och en annan kväll träffade jag ett helt gäng med tjejer hemma hos Petra, och fick klämma och handla lite garn från Magasin Duett!
(Bild tagen från Hisingen)

Och här en utsikt från mitt nya jobb. Det ligger precis i kanten av Hagaparken. Jag förväntar mig att stöta ihop med kronprinsessans familj vilken dag som helst.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Ja, tiden går fort, både den lilla mätaren som håller ordning på dagar och veckor och den stora, som håller ordning på åren... Min lilla tös fyller 20 i november och jag minns ju som igår när jag fick henne!
Vackert belägen arbetsplats!
Inspirerad av Laleh kom jag på att du och din familj kunde flytta in hos prinsessan! Säkert gott om plats, fint läge och nära till jobbet för dig!
Idag, när jag skulle sträcka mig efter kaffekannan kändes det...annorlunda...och det var för att armen åkte ut, jag behövde inte följa med med halva kroppen! Stor förbättring från igår! Märklig åkomma, det här, men fantastiskt att det går över!

Monica sa...

Vilken bra idé, Vickan har säkert ett eller annat rum att hyra ut! Jag kan tänka mig att vara barnvakt som en del av hyran...
Härligt, det kanske börjar släppa i din axel, snart kan du också skåda delar du inte sett på länge :-)