lördag 9 januari 2010

FO nummer 2 klar!

Jag köpte garn i juni för att sticka en vintermössa till mig själv, har ingen riktigt varm. Men det har varit så mycket annat att sticka så det har inte blivit av.... Och nu är det ju kallt så jag har frusit om öronen. Igår kväll la jag upp till den här mössan i Eskimo, jag använde stickor 8 istället för 9 och då blev mössan lagom stor till mitt förhållandevis lilla huvud. Särskilt snygg blev jag väl inte i den men väl varm!

Nu sitter jag och sneglar på koftan i Safran som ligger och är vacker längst upp i korgen, men jag är inte så värst sugen, den har legat sedan september tror jag. Känner mig mera lagd åt sjal-hållet just nu, det ligger ett par planerade projekt...

2 kommentarer:

Anne sa...

Gratulerer med to ferdige ufoer! Det er notert. Jeg har enda ikke klart å gjøre ferdig noen ufoer, men jeg har brukt opp ca 100 g fra garnlageret - HURRA! Så det går litt trått med meg. Bra det er lenge igjen til 1. april :)

Monica sa...

Men visst räknas de projekt som är planerade fast inte påbörjade också? Så länge man inte köper nytt garn? Så då har du ju också ett FO (jag såg bodyn)!