lördag 18 augusti 2012

Chokladig kofta

Jag har inte haft så mycket bruna kläder, har inte tyckt att det passar mig. Men man kan ju ändra sig.... Jag tycker det här garnet ser ut lite som mjölkchoklad, inte min favorit-choklad (jag säger bara mörk choklad med seasalt!!) men fint ändå. Och koftan var otroligt lättstickad, bara 3 delar där kragen och ärmarna stickas in. Mönstret från Garnstudio och garnet är Drops Fabel. Stickor 3. Den sitter snyggt trots att det bara är 3 knappar.
Jag har varit skeptisk mot kortärmade koftar, inte riktigt sett användningsområdet men med ett linne under och en kjol har den passat bra på mitt "andra" jobb där jag inte byter om till jobbkläder.

6 kommentarer:

Renée sa...

Jag tycker kortärmade koftor är jättebra nu på sommaren (fast nu får vi snart byta till långa ärmar...).

Cecilia sa...

Din kofta ser jättefin ut, trevlig modell och Fabel är ju alltid bra!
Mörk choklad med salt...mmm...Kommer du till Göteborg så har Fröknarna Kanold en pralin med lite flingsalt på toppen, en riktig höjdare!

Monica sa...

Den ser skön ut. Måste nog leta upp mönstret för att sticka till nästa sommar. Gillar Fabel också så..
Mörk choklad m salt mums :-)

myzpyz sa...

snygg kofta på snygg tjej :)
japp, mörk choklad med seasalt är bäst!
svenskt godis med chokladkaraktär (marabous mjölkchoklad) kan man inte äta...
kraMyz

Monica sa...

Tack alla! Cecilia: Kanolds systrar är noggrant antecknat...

MammaPuhStickar sa...

Men vilken snygg kofta, jag som snart är klar med min 3:e Fabelkofta, och den här kan lätt hamna på min lista över nästa. Men som du skriver har jag också lite svårt för kortärmat, men man är inte sämre än man kan ändra sig.
Mörk chokald med seasalt absoluta favoriten.