lördag 25 maj 2013

Liten klänning


 
Mönstret heter Solenn och jag har stickat med Araucania Ruca Multi, stickor 3,5. Kanterna är virkade med Drops Safran. Jag följde inte mönstret helt, jag gjorde inte den lilla knappsaken som det var mitt fram på mönstret. Och de aviga varven upptill hamnade lite tätt ihop, inte planerat kan jag tillstå. Så här när den är klar ser jag att hängslena är lite korta, de hade gärna fått gå ner lite mer. 
Storleken är 3-6 månader, och tanken är att kollegans väntade bebis ska få den i höst. Om det blir en tjej ;-)

 
Som vanligt har det tagit ett tag innan jag lyckades köpa knapparna och sy på dem, att det ska vara så motigt att göra det lilla jobbet som inte tar många minuter?!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Så söt och jättefina knappar! Om det inte blir en flicka den här gången så lär det väl bli någon i bekantskapskretsen, förr eller senare! :-)