fredag 2 april 2010

Ishbel - nummer 6!





Här är Ishbel! Stickad i Marias handfärgade sockgarn (entrådigt ullgarn) med stickor 4,5. Jag är mycket stolt och nöjd, den blev precis så tunn och skir som jag ville att den skulle bli. Den ryms nästan i handen är man knölar ihop den....Och bara ett par mindre misstag som inte ens jag ser längre. Det enda är att kanten upptill blev lite stram men det blev den hur jag än gjorde.
Nu är det påsk. Det blev 6 färdiga objekt, det är jag nöjd med! Bara ett UFO är kvar i korgen, det är den rosa koftan. Den får ligga kvar lite till för nu har jag fått en beställning på en Swallowtail (min första beställning, klart att jag inte kunde säga nej ;-)) plus att jag planerat en annan sjal till en kompis. Den sitter redan på stickorna by the way.
Glad påsk!

2 kommentarer:

Anne sa...

Gratulerer med 6 fullførte ufoer! Det var kjempe bra :) Jeg skal få gjennomført trekningen i løpet av dagen.

Mia stickar sa...

<Sjalen ser jättefin ut!