onsdag 8 december 2010

Bubbelgumskofta



Till slut blev knapparna både inköpta och påsydda! Koftan, Tiny tea leaves (Ravelry-länk) är stickad i Cascade 220 Heathers med stickor 3,5 och 4. Ett mycket trevligt garn, det kommer jag definitivt att sticka mer med :-) Jag tycker färgen påminner om Bugg, ni vet det där tuggummit som fanns förut, med hallonsmak som låg i grönt papper. Det kanske finns fortfarande förresten... Dottern är nöjd med koftan och jag med, den blev bättre än min egen Tea leaves. Övning ger färdighet kanske....

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Åh, visst minns jag Bugg! Bugg fanns i två rosa smaker och när man inte vill ha det så kunde man köpa Riff med lakritssmak...

Koftan ser jättefin ut, enkel och ändå lite extra.

garnlivet sa...

Snygg!! Enkel och som lite extra piff de fina knapparna.