lördag 3 november 2012

Pulsvärmare/halv-vantar

"Ta lite fina bilder på mina vantar, mot naturen, gärna med de gula löven bakom" Så löd min önskan till maken som skulle fotografera. Nu läser ju han inte stick-bloggar eller hänger på Ravelry så jag tror inte riktigt han förstod hur jag menade. Men lite av det gula kom med. Och ett hus på sniskan.




Halv-vantarna är gjorda efter ett av Garnstudios mönster, och garnet heter Palino från Hjertegarn. Det är 100% merinoull men går att tvätta i 40 grader, bra va! Underbart mjukt och skönt men det kan kanske töja sig lite misstänker jag. Vänster vante är lite annorlunda än höger men det bjuder jag på. Födelsedagsfirande kollega ska få dessa. Hon är en sådan som ofta använder pulsvärmare så det passar extra bra.

1 kommentar:

Sunna sa...

grymt läckra vantar och färgen är ju underbar