onsdag 3 mars 2010

FO nummer 5

Jag trodde aldrig baskern skulle bli klar, det gick liksom troll i den. Vet inte hur många varv jag rivit upp men troligen har jag stickat 3 baskrar totalt. Men här är den, lagom stor till L!! För det blev fel någonstans som jag till slut inte orkade leta reda på utan jag bara gjorde klart den. Men hon blev väldigt söt i den. Garn Drops Alpacka, stickor 3, precis som i mönstret.

Vi kom hem från vår resa norrut i eftermiddags. Vi har haft det toppen trots att det snöat oavbrutet sedan vi kom. Jag har botat min förkylning med frisk Norrlandsluft och barnen har varit ute och skottat och skottat och byggt snöhålor och åkt spark. Och igår drog vi till närmaste slalombacke där vi alla 4 hyrde utrustning och åkte, jätteroligt trots snöstorm på toppen! Barnen som aldrig stått på ett par slalomskidor kastade sig glatt nerför barnbacken och efter lunch åkte vi allihop i familjebacken. Det gav definitivt mersmak och vi ska försöka åka någon mer gång medan snön är kvar. Här kommer N och jag i familjebacken.
Jag har virkat lite också och det var inte så svårt. Ett par kakor blev det men sneda och inte så snygga så jag ska öva lite till innan det blir något FO av det hela! Jag trodde att västen till N skulle bli klar också men garnet tog slut, snopet! När jag kom hem startade jag upp ännu ett planerat projekt som legat i startgroparna sedan maj men inte kommit igång. För nu är det inte så många veckor kvar till påsk och jag har bara fått hälften gjort...

Inga kommentarer: