lördag 13 februari 2010

FO nummer 3 klart!

Nu är sjalen klar, tvättad, blockad och fotad! Ett enkelt mönster som inte ens jag gjort särskilt många fel på. Och garnet, Navia Uno, var en positiv överraskning, lätt att sticka med och mjukt och skönt. Jag stickade med stickor 3,5. Det finns kvar ett helt nystan och det mesta av ett till, undrar just vad jag ska göra med det... Sjalen är en födelsedagspresent som ska levereras på torsdag.

Jag har insett att det är mjuka garner jag gillar. Kanske är det barndomens tröjor i akryl eller stickig tjock ull som spökar. Jag stickade en sjal i Evilla som jag tycker är ett jättefint garn, men det är lite för stickigt för att jag ska vilja ha sjalen virad runt halsen. Men den är perfekt lite längre ner på jackan eller på axlarna när man sitte ri soffan och stickar!

3 kommentarer:

Anne sa...

Nydelig sjal! Gratulerer med 3 FO'er :)

MammaPuhStickar sa...

Mycket fin sjal!

Monica sa...

Tack, jag är ganska nöjd faktiskt. Hoppas att födelsedagsbarnet blir det också :)