söndag 18 april 2010

Springtime bandit



Stickad i Abuelita Baby merino lace, med stickor 4,5. Jättemjukt garn, och eftersom färgen är lite bebis-aktig valde jag ett mönster som är lite rustikare. Rustikt och kanske en aning tråkigt mönster att sticka, iallafall tills man kom fram till kant-mönstret. Sjalen ska bli en gåva till vännen E som jag träffar om mindre än 2 veckor.
För då åker E och jag (och väldigt många fler arbetsterapeuter) till Santiago, Chile! Det killar lite i magen nu när det börjar närma sig! Jag börjar få ordning på postern som jag ska presentera, den ska bara godkännas av min handledare/medförfattare innan den trycks. Och igår träffade jag och K (kollega som också ska åka) vår f.d student L som kommer från Santiago och fick en hel del nyttiga tips. Som att fina underkläder är billigt där :-) Vaccination ordnade jag i onsdags, nu är det bara att fundera på packningen. Hoppas bara att all aska har blåst sin väg innan vi ska åka.

1 kommentar:

MammaPuhStickar sa...

Sjalen var verkligen superfin! Och vad spännande det låter att åka till Chile.