söndag 22 februari 2015

Färdigt

Jag har virkat en liten prinsess-bakelse, till en kollega som fyller år. Mönstret hittade jag på skapligtenkelt.se och garnet är Drops Muskat (kanske inte det vita, osäker på vad det är för garn!). Jag tror att jag började fem gånger innan jag fick till det, virkningen faller sig fortfarande inte naturligt för mig.

Jag har åstadkommit två par pulsvärmare också, båda från boken " pulsvärmare - en inspirationsbok". De gröna är stickade i Drops alpacka och de lila i Indiecita alpacka.

Två femtimmarskoftor blev klara sista veckorna, garn okänt. Det blir nog matchande mössor så småningom, innan de åker iväg till välgörenhet.
Livet i övrigt består av jobb, barnens idrottsaktiviteter och min egen träning. Stockholm maraton väntar den 30 maj så det blir ganska mycket träning!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Nä, virkning flyter inte på bra för mig heller...
Skojig liten present!:-)
Likadana pulsvärmare som dina gröna har jag i blått, de var så roliga att sticka och alpacka kring handlederna är skönt.