måndag 16 mars 2015

Randig mössa

När vårsolen började värma blev jag plötsligt sugen på att sticka en ny mössa. Möjligen bidrog det faktum att jag trodde att jag tappat min favoritmössa till att jag satte igång.
Garn fanns kvar från Andrea-sjalen så jag la upp 84 maskor och stickade resår med vridna räta maskor. Ökade ungefär var fjärde maska sedan när jag bytte till slätstickning. Och när jag tyckte den var lagom lång tog jag ihop maskor 2 och 2.
Sonen modellar mössan. Han är snorig och febrig så jag vabbar idag, det var så länge sen att det faktiskt är skönt att vara hemma! Nackdelen är att solen skiner och jag helst skulle vilja gå ut...

1 kommentar:

Cecilia sa...

Trevligt projekt, fin mössa! Alltid skönt att bli av med lite restgarn, dessutom.
vab, ja...det var längesedan. Låter, såhär i efterhand jättemysigt! :-)