söndag 18 januari 2015

Pretty in pink

Jodå jag stickar fortfarande. Men faktiskt inte lika mycket som förut, och inte läser jag stickbloggar lika ofta som tidigare heller. Möjligen har mitt stickintresse minskat något, iallafall tillfälligt. Mitt intresse för den här bloggen har definitivt minskat. Nya tag 2015 eller nedläggning av bloggen? Vi får se!

Under julhelgerna stickade jag ännu en Ishbel, i garnet "Smootie". Det är 100% cashmere så den är så mjuk så mjuk! Till mig själv den här gången, tror jag har gjort 4 eller 5 Ishbel tidigare som jag gett bort. Garnet är supertunt så jag använde två trådar och gjorde fler repetitioner än mönstret föreskrev. Tror jag slutade på nästan 600 maskor på slutet, och vingbredden är drygt två meter! Men eftersom den är så tunn ligger den fint snurrad runt halsen utan att bli klumpig.

Jag fick lust att sticka ett par vantar häromdagen, och hade lite Drops Nepal i nästan samma rosa färg som sjalen. Hittade ett mönster på Drops hemsida men det blev superkonstiga vantar, jättestora med pyttesmå tummar och ett mönster som var helt omöjligt. Så det blev en egen variant (ja! jag kunde modifiera ett mönster lite!). Vantar är ju trevligt att sticka, varför gör jag inte det oftare?

Det blir nog inget inlägg om "Bäst of stickåret 2014" i år, jag känner inte för det. Borde uppdatera listan till vänster med färdiga projekt, och min projektsida på Ravelry är inte helt up to date heller. Men däremot kommer det ganska snart ett inlägg om planer för 2015!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Jag har lite nytändning för både stickning och blogg, får se hur lände det varar!
Jag har en rulle djupröd Smootie som ligger på vänt, Ishbel är ju rolig att sticka...din blev i alla fall fantastiskt fin och har man känt på garnet kan man ana att sjalen är ljuvlig!