söndag 14 mars 2010

En väst


Lillebrors väst blev klar, till slut. Jag har stickat om halsringningen 4 gånger, en gång blev den sned och 3 gånger för trång. Det där med att plocka upp maskor är inte någon favorit-sysslesättning precis. Nu är bara armhålen lite trånga men jag stickar inte om den igen. Den är mjuk iallafall. Stickad i Drops alpacka classic, stickor 4,5 (tror jag att det var).
Det har inte blivit så mycket stickat den här veckan, det har varit en massa annat att göra. Firat kvinnodagen, funderat på framtiden och annat viktigt ;-)
Nu är det inte så långt till påsk och det verkar väl inte så troligt att jag ska hinna klart 5 projekt till... men några till ska jag väl hinna med. Sjalen har fått några varv som sedan tinkats. Ibland undrar jag om jag är ovanligt slarvig när jag stickar eller om det är för svåra projekt eller varför det blir så mycket fel.

Inga kommentarer: