fredag 28 december 2012

Vintervit tröja


Jag slängde av mig jackan lite snabbt i 17 minusgrader för att maken skulle fota tröjan. Fotot blev sådär, men tröjan har ju varit färdig länge nu och jag har använt den en hel del. Det är ett Drops-mönster och jag gjorde den i Drops Nepal, precis som mönstret. Jag gjorde kragen med lite färre maskor än i mönstret för jag gillar inte när det blir för stort kring halsen. Tyvärr har den redan börjat noppa sig på ärmarna, trist för jag är väldigt nöjd med den annars. Den är varm, gosig, snygg och faktiskt väldigt "inne" ;-) Jag såg massor av vita, flätstickade tröjor i skyltfönstren innan jul!
Det blev en promenad idag också, trots temperaturen. Solen jobbade sig upp över trädtopparna en stund och det är så vackert att man tappar andan.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Tröjan ser fantastisk ut och som du säger, helt rätt!
Men även om Neapel är som en dröm att sticka med så tycker jag nog att jag hör en del om det som inte är enbart positivt. Tråkigt när det noppar nästan genast!