fredag 6 april 2012

Andrea Sjal

Andrea blev klar i veckan och den blev väl fin.... men inte så stor. Stickad i Drops Alpacka och Delight med stickor 4. Det gick åt 1,5 nystan Alpacka och drygt ett halvt nystan Delight. Jag gjorde storlek M, den blev ungeför 120 x 60 och det är inte så imponerande. 


 En liten axelvärmare blir det ju men inget att svepa om sig direkt. Jag hade ju tänkt att den skulle bli en present till skolavslutningen till storasysters fröken men jag tror inte att den här sjalen är hennes stil, särskilt inte som den blev mindre än jag tänkt mig.
Jag bläddrar vidare bland sjal-beskrivningnarna, det finns ju några stycken att välja på här i världen! Tills jag hittat något stickar jag vidare på en halsduk jag helt plötsligt började på.

3 kommentarer:

Stickmor sa...

Den blev jättefin! Jag har köpt mönstret nu och bra att du talade om hur mycket garn det gick åt. Har lite Delight kvar från en annan sjal.
Ha en fortsatt trevlig påsk!

MammaPuhStickar sa...

Fin med spetskanten!

strikkedilla sa...

Så nydelig sjal.