fredag 19 september 2014

Sinnasaujakka steg för steg

Garnet är Visjögarn, min nya förälskelse! Stickor 2,5 till muddarna och 3 resten. Det gick oväntat snabbt att sticka trots att det var så små stickor. Att det tog lång tid att färdigställa beror mest på att det var så varmt, orkade inte sticka med ull då!
Det här var första plagget jag stickade och kände att det flöt på bra med tvåfärgstickningen (har redan bloggat om det!) Det var också första gången jag klippte i stickat. 
 Så här ser koftan ut när den nästan är färdigstickad.
Och så här med knappkanterna påstickade. Sedan kom det märkliga i att sy med symaskin i stickat, det har jag heller aldrig gjort förut.
 Men det gick ju bra. Och så det läskiga, att klippa! Jag klippte och höll så försiktigt så försiktigt.
 När jag sedan sydde in kanterna insåg jag att det var ungefär hur stadigt som helst!
Så det färdiga resultatet! Jag är jättenöjd! Det enda jag borde ha gjort var att sticka den lite insvängd, nu blev den helt rak och det gör att den blir lite "puffig" ovanför resåren nertill. Inte alls omöjligt att jag stickar en till Sinnasaujakka!

Dottern hjälpte mig att fotografera.

Inga kommentarer: