onsdag 24 november 2010

Monkey business




Mönster, Monkey (ravlery-länk) och garn Fame Trend. Först blev jag jätte-irriterad på att garnet var så ojämt, Lovika-tjocklek ett par cm och några maskor senare tunt som finaste spets-garn. Men sedan tyckte jag att det blev ganska fint att det blev lite ojämn struktur. Men alla sockar jag har stickat har blivit lite sladdriga så uppenbarligen stickar jag löst. Och det går ju att lösa med färre maskor om det bara är "vanliga" sockar. Men hur gör jag när det är mönster, som på de här sockarna? Jag kan ju inte gärna ta ännu tunnare stickor (här 2,5), eller?


2 kommentarer:

Anneli sa...

Jag håller också på att sticka Monkeys just nu, fast i Colinette Jitterbug. Det garnet är supermjukt och väldigt jämt men jag tycker ändå att det blev lite sladdrigt (jag brukar sticka rätt hårt). Jag tror att mönstret delvis gör det, jag tänker att jag för en gångs skull kommer att vara tvungen att blocka sockarna när de är färdiga.

Härliga färger på dina sockar!

Cecilia sa...

Jättehärliga sockar och ska man bara ha dem för värme och mys så gör det ju inget om de är lite lösa. Jag har bara stickat sjal i Fame Trend, till det tycker jag garnet är perfekt!