torsdag 14 juni 2012

Frökens sjal


Lillebrors fröken gick i pension i samband med skolavslutningen i tisdags. Även storasyster har haft samma fröken och jag ville ge en liten present från familjen (förutom den klassen skramlade till) och vad passar bättre än en sjal? Gail (aka Nightsongs) valde jag för länge sedan men kom inte igång förrän i maj och fick tok-sticka sista dagarna. Den är gjord i Malabrigo lace, stickor 4 och blev inte så stor. Jag mätte den men glömde skriva upp måtten. Lite drygt en meter bred och kring 80 lång om jag kommer ihåg rätt. Sjalett med andra ord. Jag är inte särskilt imponerad av mönstret, hade det inte funnits hjälp-grupper på Ravelry vete 17 om jag fixat det.



Avslutningsfina barn! Lillebror var mycket noga med att han skulle ha blanka skor så det var bara ut och införskaffa sådana :-)
Som vanligt imponerande tårtbuffé! Den tårtan jag stod och bakade 21.30 kvällen innan blev bara pannkaka (!) men verkar inte ha varit saknad.

2 kommentarer:

Stickmor sa...

Vilken jättefin sjal! Den måste hon ha blivit glad att få.
Fina skolavslutningsbarn också. Klart man ska ha blanka skor då.
Trevlig helg!

Monica sa...

Fröken blev glad, hon mailade och tackade efteråt!