söndag 23 februari 2014

Kellokukka

Sjalen är klar! Fantastiskt mjuk och härlig! Mönstret heter Kellokukka och jag har stickat i Manos del Uruguay Fino. Det gick åt 2 nystan, eller så här: jag hade två nystan och egentligen hade jag velat ha sjalen lite lite större. Men det kommer ändå att bli en favorit tror jag, den är precis lagom på något sätt. Lagom mycket spets, lagom tjock, lagom mjuk.

Dottern modellar sjalen i den bleka vintersolen. Ja hon är inte särskilt färgstarkt själv heller, efter en veckas influensa. Sedan ville fotomodellen att även Ella the hamster skulle vara med på bild så här är hon:
Precis som småbarn behövde Ella mutas för att sitta stilla ;-)

Nu kommer jag inte att sticka alls på flera veckor för att axeln ska få en chans att bli bra. Men jag ska prova att virka, det är ju inte riktigt samma rörelse. Får jag ont av det också så blir det inget av det heller. För nu ska jag bli bra! Jag kör rehab-övningar och har även fått stötvågsbehandling men det onda har inte gett med sig. Troligen pga stickningen...

Här är fotomodellen igen. Hon sitter alltså (som en fågel?) på karmen på köksoffan. Man kan säga att det här är, och har alltid varit, hennes favorit-sittställning. Fast i vanliga fall brukar hon inte sitta på karmen. 

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Äntligen är du med i listan! Konstigt sådant där. Andra som det krånglat för har ordnat sig om jag gjort precis som du, tagit bort och lagt tillbaka!
En sådan vacker sjal! Har inte sett någon sådan förut och dettycker jag är lite extra kul.
Stackars tös som varit sjuk men en sådan fin balans hon har!
Och stackars dig som fortfarande har ont i axeln. Kan du inte skylla på något annat än stickningen? Bilkörning? Matlagning? Obekväm kudde?😊

Monica sa...

Tack, jag tycker också det är roligt med nåt som inte "alla" stickar.
Jo jag har skyllt på allt möjligt. Troligen har jag utlöst inflammation när jag sprang och fipplade på mobilen som jag hade i en sån där ficka på överarmen... Eller när jag hängde en himla massa nytvättade lakan. Hur som helst har jag inte kunnat dammsuga eller hänga tvätt på länge, rackarns otur ;-)