tisdag 8 maj 2012

Quinn cabled bag

Äntligen tog jag mig tid att fodra min fina flätstickade väska. Endast gjord av saker jag redan hade, dvs garn från dotterns numera icke-existerande kofta, och tyg från ett gammalt lakan. Garnet heter Cascade 220 Heathers och jag kan inte bestämma mig för om färgen är lila eller rosa. Jag tror att jag ska sätta dit en knapp och en liten ögla upptill så att den går att stänga lite. 

 Hyfsat nöjd är jag men ser den som en prototyp :-) För i ärlighetens namn blev fodringen inget bra, men vad kan man vänta sig när man bara klipper till och sedan sätter igång och syr..... det där med att mäta innan ska jag prova en annan gång.


Inte förrän jag var klar med allt inser jag att jag tycker bandet är lite för smalt. Men inte en chans att jag sprättar loss fodret och bandet på två sidor och gör ett nytt. Som sagt, en prototyp!

1 kommentar:

MammaPuhStickar sa...

Åh vad den är fin. Ska nog leta lite i restgarnslagret och göra en jag med. Får bli en till i önskelistan.