torsdag 28 juni 2012

Semesterstickningar

Jag tog med mig 2 stickningar på resan, dels en Drops-kofta och dels en Quinn cabled bag. Koftan är till mig, en kortärmad sak som jag gör i Drops Fabel. Väskan är en beställning, stickas i Cascade 220 Heathers. Varför bilden är upp och ner har jag ingen aning om.
Båda stickningarna är ganska enkla, kräver inte så mycket tankearbete. Vilket har passat mig alldeles utmärkt, behövde återhämta lite mental ork. Och så här en vecka senare, med tre härliga löpturer, en del solsken, ett biobesök och ganska mycket stickning känns det som energin börjar återvända! Jag tror att jag kanske blir klar med båda projekten innan hemresan men det gör inte så mycket, såg i lokaltidningen att en garnaffär i schtaaan ska slå igen och har utförsäljning.....

1 kommentar:

MammaPuhStickar sa...

Har också en Drops-kofta på gång och en Quinn cabled bag. Men stickar mest på koftan just nu. tappade bort räkningen när jag skulle plocka upp maskor till väskan.